måndag 5 september 2016

Tillbakablick till Skravelsjö1

Det var våren 2015 som Johan Hasslow tog med mig till detta stora område. Skravelsjö1 som ligger på Djäknebölsklinten räknas väl som lite extra känsligt område så tänk extra noga på att hålla ner volymen på era segervrål och inte härja runt i naturen.

Johan spanar på den sjukt fina Atletique 5+ som ligger bredvid Annalottakammaren
Jag tycker att skravelsjö1 har väldigt många fina problem i de lättare graderna. 4+-6b typ. Tror att jag lyckades klättra totalt ca 10problem den dagen då jag var helt uppe i gasen över ett så pass stort och nytt område för mig. Sprang runt och klämde på det mesta. Dom hårdare graderna 7a-7b känns inte heller riktigt som min typ av klättring då det är mycket småpiller och teknik och riviga slopers. Skravel1 ÄTER hud så ta med massa tejp och hoppas det inte är för varmt.

Jag brukar aldrig klättra höga saker men Johan är ju lite av en expert på att hålla huvudet kallt och har gjort nästan alla höga på skravelsjö1. Dessa highballs ser ju coola ut men går nåt snett på toppen så är det en jävla hög skaderisk. Johan berättade betan på prozac och med 2 paddor under så satte jag av mot toppen. Det är ju bara hårda flytt i början vilket är tur. Kanske bara blev hårda pga psyket?
Det är fin klättring ca 7.5m på bra grepp och överhäng ca 1m. Tur jag flashade den =)

Sen sprang vi på Gallo6A vilket är typ en miniatyrversion av kunoichi7A+ som ligger i skravelsjö2
Finfin klättring för graden!



Johan klättrade den höga men lätta Bloody Mary 5+ och vi jobbade på Port de Grange Assis 7A i aftonsolen och drack kaffe.

Det franska taket som har några 6a-6b också.

Ibland är det lite stökigt att borsta bort barr och mossa på urtoppningar men Johan gnuggar på

Bloody Mary 5+

Kvällssol och kaffe i goda vänners sällskap. Ibland är det det som klättring handlar om =)

 En riktigt fin dag som jag kommer att minnas länge även om det inte blev några tunga problem fysiskt. Men kanske mer psykiskt.  Trött,sliten och nöjd var jag iaf när somnade för kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar