tisdag 30 maj 2017

Projektering

Hela våren har jag projekterat rätt hårt på Mumana 7C i Mosjön. Första gången som var förra hösten så kändes det som den skulle gå ner rätt fort då det bara var första flyttet jag hade svårt för. Ett långt skick till en dålig liten crimp. Dåliga fötter och en helt snedvriden undercling för höger hand. Måste verkligen gunga till och skicka och sen stanna upp och spänna in kroppen så fort jag prickat den lilla crimpen. Lättare sagt än gjort.
Smågeggigt men helt ok landning. Viktoria och Tobias varvar igång.

Jag just innan själva skicket upp till skitcrimpen.

22/3 MOSJÖN med viktoria och tobias. 3+ och blåsigt och bra stick men lite för kallt för att nöta på Mumana starten. är på crimpen men fångar den inte. Viktoria jobbar på shangri la. lite snö på vägen upp. funkar bra med stövlar och allt är torrt även lilla stenen och hyperborea. Riktigt fint att få börja säsongen igen.

26/3 MOSJÖN med wille erik viktoria marcus gustav.  Erik sände mumana enkelt å sen kom han å wille långt på nirvana. jag kom förbi starten på mumana men åkte av pga flappers.nästa gång då jävlar.

Erik Molin sänder Mumana7C utan större bekymmer.

Erik hinner även med att gå igenom flytten på Nirvana7C. Är nog "bara" korsflyttet som är ogjort innan ihoplänkning ska ske.

28/3 MOSJÖN med wille erik tove viktoria alexander. Kallt som satan å dåligt stick. kom rätt ofta till crimpen men åkte av. Måste ha varmare. Viktoria jobbade på la la la och vi körde lite på hyperborea. snön har kommit tillbaka nu 1 april. =(

6/4 MOSJÖN med viktoria och senare kom björn. efter ca 20 försök å nå crimpen på mumana tog jag den och kom upp till urtoppning. missade v crimpen och föll =((  måste ticka upp vart jag ska skicka. snart iaf.

19/4 MOSJÖN med eje och anton. gick inget vidare då det var +1 å jag aldrig blev varm. fick crimpen 2ggr men eje kom till toppen men åkte av. Väntar på varmare väder men ändå med bra stick.

23/4 MOSJÖN med erik. åkte 17.30 å hade finfint väder med lite hagelskurar men bra stick å bra temp. ca 5grader. kom till crimpen som vanligt men åkte av. tog en rekarrunda i skogen istället just innan mörkret kom

1/5 MOSJÖN med Simon. Tog crimp 2 ggr. åkte av på vassa juggen en gång å kom till uc gången efter. Tar en paus från mumana då axeln börjar spöka.

Allt detta skickande till dålig crimp i fullt utsträckt läge gjorde att min axel började göra ont och bli klenare. Hann nog inte med så mycket träning heller däremellan.

Då hela sommaren och framförallt Åland låg framför mig så var det bara till att vila en vecka med full dos voltaren och ipren och sen köra igång med försiktig styrketräning. Körde rodd och marklyft framförallt och även rotatorcuffövningar vilket verkar ha gett bra resultat då jag i dagsläget är i princip återställd =).

Jag gick den 20Maj och gifte mig men helgen innan(13maj) så blev jag kidnappad av Wille och Erik. Mitt nästa inlägg kommer att handla om det och titeln får nog bli

Sex Sexor på en Sändsexa
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar