onsdag 29 mars 2017

Norrlandscupen och träningen som aldrig gjordes.

Förra inlägget handlade om min suveräna seger i Novemberdraget. Detta inlägg blir om resterande tävlingar i Norrlandscupen som kom och och avslutades och glömdes bort. Östersundstävlingen kunde jag ej åka till så den fick Erik ta i och han gjorde bra ifrån sig. Spände biccarna och ryade runt i god stil. Sundsvalls plasticmadness kunde jag vara med i och åkte ner och brände av lite roliga och tokiga banor. Ingen toppenplacering men helt ok ändå. Riktigt skön stämning i liten lokal.
Jimmy rekar hur man ska klättra den banan



Schletna men seriösa grabbar



Skellefteås Guldgreppet hade jag inte så stora förhoppningar om. Tänkte att liten lokal och mycket folk blir kaos. Men dom hade byggt en bra provisorisk vägg en bit bort vilket gjorde att folk gick mellan och det flöt på bra. Jag gjorde bort mig taktiskt då jag brände för mycket på svarta problem och flash. En sån kunde ge ca 20p på flash medans en vit kunde ge 40p på Redpoint. Silver var ännu högre. Borde ha nött ner dom få vita eller nån silver istället. Men riktigt roliga problem och fina greppserier. Tokigt också att ha finalproblem på svavägg. Inte jättevanligt känns det som. Erik gjorde riktigt bra ifrån sig. Här ett klipp med fint avslut på den andra väggen.




Herr Finalisterna på Guldgreppet.

Dam finalisterna på Guldgreppet
Då Norrlandscupen slutat att rapportera så tänkte jag publicera en lista där Linus Eckeskog räknat ut alla poäng från hela cupen. Tänkte att det kunde vara lite kul då många ändå deltagit och avnjutit en kul cup med mycket slit bakom. BRA JOBBAT alla som städat,dammsugit,skruvat,gjort reklam,jagat spons,sammanställt poäng mm. Det är så roligt att åka kors och tvärs och träffa nytt och gammalt folk och knyta kontakter och dela världens bästa hobby med =) 💓

Riktigt kul att Erik vann och jag kom 3a iaf.

Resultat Norrlandscupen 2016/2017

Min ambition i vinter var att träna systematiskt med campus och fingerbräda då jag tror framförallt fingerbräda skulle ge mig rätt mycket. Blev nog 2 svängar på den totalt och inget på campus. Däremot har jag gått på mitt lilla gym i bostadsföreningen och kört hårt i takt med Sabaton och Amon amarth. 2ggr chins med 45kg extra och bänkpress med 6x4 set med 85kilo. Det känns som det är lite onödigt med tanke på klättring men det är ändå rätt kul att försöka ta mer. Men mest är det trevligt att vara lite "stabbigare" på jobbet och det känns som jag orkar mycket mer där. Jag bygger ställning på industri. SCAFFLIFE! Nu är det ändå sluttränat för i år då UTESÄSONGEN dragit igång!

/David H






1 kommentar:

  1. Fint skrivet David. Var en kul inomhussäsong med dig och Wille och alla andra, men nu börjar det riktiga arbetet utomhus! Vi ses!

    SvaraRadera