söndag 12 juni 2016

Välkommen till BranschenUmeå


VÄLKOMMEN

Till BranschenUmeå. Detta kommer att vara en slags dagbok,översyn,känsloyttring,ventil,faktabank över mestadels klättring i Umeå med omnejd.


Erik Molin i rött, William Rosenbaum i blått och Jag David hedlund i motljus utgör då branschen.
Det är dock mestadels jag som kommer blogga då william nyligen fått en full pulleyruptur och ev får erik göra nåt gästinlägg om så önskas. Han är bra på göra topprullar så det uppskattas. 


Jag heter då David Hedlund och är från Holmsund/Umeå. Är för tillfället 32år gammal. Bor på tomtebo med min sambo och våran snart 4åriga son. Jobbar som ställningsmontör efter många år inom lastbilsbranschen.

Jag började klättra 15juni 2011 på inrådan av en vän. Hon tyckte jag var duktig då jag gymmat en del och lyckades hiva mig upp för lite juggar på nån 5b på iksu. Det räckte för att jag skulle fastna. Klättring har varit min stora passion sen den dagen.
Jag har även sen den dagen skrivit ner alla mina klätterpass. Både inomhus som utomhus. Brukar även ta kort eller filma vid varje utepass. Innepass händer knappt längre då jag inte är ett stort fan av iksus vägg och gillar hellre att bouldra till November i mörkret.

Jag har även lusläst alla gamla bloggar från den "gamla" umeåtiden och insett att det var länge sen det bloggades om klättring i norrbotten/västerbotten. Kanske får nån ut nån bra beta eller några bra tips på vart man kan åka och klättra av denna blogg. 

Jag kommer att blanda upp nytt material med gammalt. som denna bild från Vallberget. Min första utomhusupplevelse. Hade köpt ett kit med sele och triop klätterskor såklart ;) Trodde jag gjorde en 7a men det var en 5a som jag klättrade. Haha
 
 Väl mött och ses på klippan /D

PS - Erik hälsar att han sände Mygg - A (7A) idag på det sjukt obesökta lillsjöberg. Tydligen galet mycket myggor. Men vi får döda dom. Det är lugnt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar