torsdag 16 juni 2016

Tillbakablick

Tillbakablick

Då det var inplanerat ännu ett Mosjönbesök i afton men regnet dök upp så får det bli en liten tillbakablick till 2012. Tänker att det blir lite såna här tillbakablickar när det blir lite klättring ute. Jag har ju som sagt alltid fört dagbok över all min klättring men under senare år slutat bokföra inneklättring. Såhär kunde det se ut i början.

13/2  2½tim Ledat vitslope 6b och 6aorange slope. Kört lite mjölksyre på balkongen
15/2 2tim bouldrat tak pga ont i fingedled
16/2 2tim Ledat orange6a och blå 6b, toppat vitslope6b Lugn dag
19/2 2tim lite blandat bara
20/2 2½tim  Ledat nya 6a+ Sakos blåa. Känt på 7b? Gula grepp men för svår atm.
22/2 2tim Hårda boulderproblem
23/2 2½ tim Körde svåra gul 6b oh lite egna. Körde Gul 7a på aretet och lite boulder
24/2 2tim Onsightade 2st nya 5b på led utan svårigheter
29/2 Gymmat och bouldrat lätt pga skuldrasmärtor. Även kört dagarna innan utan större framgång

Det var klättring som gällde med andra ord. Hade några triopskor i början men övergav dom efter nåt år då de luktade för jävligt. Alltså dom där skosnörena......

Jag stånkade på med wille som vapendragare i Håkmark,I20 och Vallberget. Gjorde min första 6b+ på I20. Stjärnsoldat och upplevde min första tradtur med Johan Hasslow. Jag gick bara som andreman efter Johan och plockade allt skrot ur klippan och var så sjukt nervös vid repellering och dylikt. Det var spännande och ett äventyr med Ringkallen. Såhär i efterhand väljer jag nog Ringkallen före Blåberget. Blir på nåt vis mer klättring där och finare miljö.
Johan en kylig marsdag drar ut en novis till Ringkallen
Första gången repellering
Håkmark i början. På fontväggen
Ville villes mamma ulla klättra.Vallberget i sin dassiga prakt.

2 kommentarer:

  1. Äntligen lite barüberklättring från balkongen! ;)

    SvaraRadera
  2. Nu är bollen (bouldern hehe) i rullning!

    SvaraRadera